شناسه خبر: 509368
یکشنبه 17 فروردین 1404 14:52
مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد:
به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت خبرگزاری گزارش خبر، محمد احمدی، مدیر عامل شرکت ملی پست؛ با اعلام این خبر تاکید کرد: سال گذشته شاهد رشد 10.1 درصدی ترافیک مرسولات پستی نسبت به مدت مشابه سال 1402 بودیم که این موضوع به دلیل توسعه بازار پست به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با این وجود استفاده از سامانه های پردازش هوشمند و نصب تجهیزات پیشرفته در مراکز پستی از جمله سورتینگهای خودکار و سیستم های شناسایی بارکد، امکان پردازش سریعتر مرسولات را فراهم کرده؛ به گونه ای که هم اکنون سرعت پردازش مرسولات حدود 18 درصد افزایش یافته است.
احمدی با بیان اینکه در حوزه ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک در سال 1403 رشد 29 درصدی رقم خورد، تصریح کرد: همگام با افزایش جذب ترافیک، با تقویت تجهیزات هوشمند سازی، تلاش شده سرعت سیر مرسولات نیز افزایش یابد.
مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: در اسفند ماه سال گذشته و ایام نوروز با کاهش حدود پنج روزه در زمان توزیع مرسولات مواجه بودیم و امسال در بازدیدهای میدانی که انجام شد، در بسیاری از نقاط کشور روند طبیعی توزیع را تجریه کردیم و شاهد رسوب مرسولات نیستیم.
به گفته وی، تلاش گروهی همکاران شبکه پستی کشور و تداوم هوشمندسازیها فرآیندها دلایل اصلی موفقیت شرکت ملی پست در ارتقای کیفیت، رشد ترافیک، کاهش مدت زمان پردازش و توزیع مرسولات در سال 1403 بود.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به استراتژی برنامهمحوری شرکت ملی پست در سالجاری، افزود: تسریع در تکمیل پروژه جینف، بهسازی فضاهای عملیاتی، توسعه زیرساختها مبتنی بر فناوری با تکیه بر توان بخش خصوصی و مولدسازی منابع موجود، خلق سرویسهای جدید براساس نیاز مشتریان و تجارت الکترونیک، تاکید ویژه بر ارتقای کیفیت خدمات، ارتقای برند پست با تکیه بر مزیتهای رقابتی؛ در کنار توجه به بهبود معیشت همکاران از جمله مهمترین این برنامهها است.