شناسه خبر: 510686
پنج شنبه 19 تیر 1404 10:08
به گزارش گروه جامعه پایگاه خبری گفتمان فارس، سید احمد احمدیزاده با اشاره به گستره فعالیتهای استاندار فارس در ۱۲ روز نخست بحران اظهار داشت: «دکتر امیری در این مدت با حضوری مستمر و چندوجهی که تا پاسی از شب به طول میانجامید، مسئولانهترین نقش را در مدیریت و هدایت استان ایفا کرد. ایشان در این بازه زمانی، ۲۵ بازدید میدانی از مراکز خدماتی، بهداشتی، اقتصادی و مردمی داشت، در چهار برنامه تلویزیونی حضور یافت، ۱۵ محتوای ویدیویی در فضای مجازی منتشر کرد و ۱۰ بیانیه رسمی با محوریت حمایت از وحدت ملی و نیروهای مسلح صادر نمود و در هشت جلسه رسمی با مدیران ارشد استان، مدیریت یکپارچه بحران را هدایت کرد.»
۲۵ بازدید میدانی در مراکز خدماتی، بهداشتی- درمانی و اقتصادی
احمدیزاده با اشاره به حضورهای میدانی استاندار فارس افزود: «بازدید از انبار کالاهای اساسی، کارخانجات تهیه و تأمین کننده مایحتاج مردم، شرکت برق منطقهای، شرکت آب منطقهای، راهداری و حملونقل جادهای، اداره کل راهآهن، اتاق اصناف و اتحادیهها، آتشنشانی و شهرداری شیراز، مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهید رجایی، آبفای شیراز و فروشگاههای سطح شهر، بخشی از نظارت مستقیم استاندار بر روند خدماترسانی به مردم بود.»
گفتوگو با مردم در مساجد، بازار و شهرکهای صنعتی
وی ادامه داد: «استاندار فارس همچنین در مساجد شیراز، مراسمهای مذهبی، منطقه دروازه کازرون، مجتمع بازرگانان و شهرکهای صنعتی حضور یافت، با مردم و کسبه گفتوگو کرد و ضمن شنیدن مسائل، بر پایداری خدمات، توزیع عادلانه کالا و تقویت روحیه عمومی تأکید نمود.»
اقناع افکار عمومی با حضور در رسانههای ملی و استانی
مشاور عالی استاندار فارس با اشاره به نقش رسانهای دکتر امیری در این ایام گفت: «حضور در برنامه گفتوگوی ویژه خبری شبکه فارس، حضور در شبکه دو سیما، تولید و انتشار بیش از ۱۵ محتوای ویدیویی، گزارش خبری و گفتوگوی تصویری از اقدامات استانی، با بهرهگیری از رسانه، برای اقناع افکار عمومی و ایجاد آرامش در فضای جامعه بود.»
وی افزود: «سه برنامه گفتوگومحور تلویزیونی با مجموع ۲۵۰ دقیقه پخش، و بیش از ۳۰۰ هزار بازدید از هر ویدیو در پلتفرمهای مجازی استان، نشاندهنده گستره تأثیرگذاری پیامهای استاندار در این بازه بحرانی است.»
تبلیغات محیطی و روایتسازی گرافیکی در حمایت از وحدت ملی
احمدیزاده همچنین از اقدامات استانداری در حوزه تبلیغات محیطی و گرافیک اطلاعرسان گفت و بیان کرد: «در راستای تقویت روحیه ملی، هشت طرح تبلیغات محیطی با محورهایی چون “وطن”، “اتحاد”، “حمایت از ایران” و “پشتیبانی از نیروهای مسلح” در نقاط مختلف شهر اجرا شد. همچنین ۱۵ اینفوگرافیک درباره اقدامات استاندار منتشر شد و پنج روایت گرافیکی از چهرههای ملی و استانی در دفاع از وطن طراحی و پخش گردید.»
تشکیل کارگروه «فارس همدل» برای انسجام جبهه رسانهای استان
وی با اشاره به تشکیل کارگروه رسانهای «فارس همدل» در استانداری گفت: «این کارگروه با هدف انسجامبخشی به روایتهای رسانهای، مقابله با شایعات، و هماهنگی میان روابط عمومی دستگاهها و فرمانداریها تشکیل شد. سه جلسه توجیهی ویژه برای روابط عمومیها برگزار شد که طی آن، نحوه اطلاعرسانی در شرایط جنگی، خطوط قرمز امنیتی، تقویت پیامهای انگیزشی و هماهنگی در انتشار اخبار تشریح شد.»
۳۰ مصاحبه با چهرههای اثرگذار و ۱۰ بیانیه در حمایت از همبستگی ملی
رئیس حوزه استاندار فارس همچنین از انتشار ۳۰ گفتوگوی ویژه با شخصیتهای استان در راستای تقویت همدلی، همراهی با نیروهای مسلح و مقابله با جنگ روانی دشمن خبر داد و افزود: «۱۰ بیانیه با امضای شخصیتهای حقیقی و حقوقی تأثیرگذار استان و احزاب در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی و حمایت از وحدت ملی، همبستگی مردم و تکریم خانوادههای شهدا صادر گردید.»
مدیریت بحران با روایتسازی، همدلی و حضور مستمر ممکن شد
احمدیزاده گفت: «تجربه این ۱۲ روز نشان داد که مدیریت بحران، با حضور، همدلی و روایتسازی صحیح، ممکن و مؤثر است.»
وی تصریح کرد: «بزرگترین شیرینی و نقطه امید بخش این جنگ انسجام و همبستگی ملی بود که به تعبیر استاندار محترم دفاع ملی کمنظیر و فوقالعادهای شکل گرفت.»
استاندار در کنار مردم؛ از کارخانه تا بیمارستان، از رسانه تا میدان
در پایان، احمدیزاده با تأکید بر نقش میدانی دکتر امیری گفت: «استاندار فارس در این ۱۲ روز، مدیری بود که نهتنها پشت میز نماند، بلکه در کنار مردم، در میدان، در بیمارستان، در کارخانه و در رسانهها حضور یافت. این حضور همزمان، موجب انسجام مدیریتی، آرامش روانی جامعه و افزایش مقاومت مردم در برابر فشار روانی دشمن شد.»